Samen met mijn collega’s ombudspersonen heb ik een luisterend oor voor kinderen jongeren.
Ik heb geen ogen want wil niet oordelen. Ik heb veel monden want wil iedereen zijn stem laten horen. Ik heb verschillende petten op om iedereen zijn standpunt te kunnen horen. Ik heb ook grote oren om te luisteren naar jou. Met het lampje ga ik samen op zoek naar een oplossing.
Als jongere heb je recht op ‘goede zorg’, zorg die gebaseerd is op de kennis die er nu is. Deze zorg betekent onder meer dat de hulpverlener respectvol met je omgaat, dat je de gepaste behandeling krijgt.
Jouw gegevens worden bewaard in een elektronisch dossier. Jijzelf en/of je ouders mogen vragen om je dossier in te kijken of er een afdruk van te ontvangen.
Je hebt recht op je eigen mening en persoonlijke overtuiging. Hulpverleners hebben beroepsgeheim en moeten aan jou vragen met wie ze gegevens mogen delen.
Als je niet tevreden bent over je behandeling, dan is het goed om daarover te spreken. Dit kan met je hulpverlener zelf of met de onafhankelijke ombudsdienst. Deze zal luisteren naar je en samen met jou uitzoeken hoe de klacht kan besproken worden. De onafhankelijke ombudsdienst is gratis en vertrouwelijk.
Stel gerust je vraag aan ons. Je kan dit doen door rechtstreeks contact op te nemen met één van onze ombudspersonen. Daarnaast kan je ook je vraag stellen via de chat of ons mailadres info@oogg.be. Je kan ook je vraag of klacht indienen via onderstaande knop.